collage stron internetowych

Żyjemy w kraju, w którym wciąż wiele firm działa bez strony internetowej. Procent świadomych przedsiębiorców inwestujących w responsywne strony czy sklepy internetowe wciąż jest nikły. W tej szarej rzeczywistości firmy, które posiadają kilka serwisów to prawdziwe perły.

Tymczasem kilka serwisów dla jednej firmy to nic nadzwyczajnego. Przemyślane inwestowanie środków w strony internetowe jest całkiem sensowną strategią.

Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na więcej niż jeden serwis internetowy:

Jesteś firmą usługową, ale prowadzisz także sprzedaż różnych produktów? Jeśli Twoja oferta jest zróżnicowana i skierowana do różnych odbiorców ułatw im znalezienie odpowiednich produktów czy usług na oddzielnych serwisach.

Jeden z naszych Klientów świadczy usługi w branży chłodnictwa przemysłowego, ale jednocześnie jest przedstawicielem producenta pompek skroplin, rekuperatorów czy pomp ciepła. Każdy z wymienionych produktów ma osobną, responsywną stronę internetową, która oprócz oferty posiada także bogaty zasób informacji oraz domenę, dzięki której osiąga wysoką pozycję w Google.

   Strona internetowa firmy chłodniczej

 Oto strona internetowa poświęcona usługom chłodniczym - www.werner.com.pl Zawartość witryny koncentruje się na usługach w zakresie chłodnictwa przemysłowego, ale są też linki do poszczególnych stron produktowych.

Strona internetowa przedstawiciela producenta pompek skroplin Sauermann

To responsywny sklep internetowy tego samego przedsiębiorcy. Serwis www.sauermann.com.pl poświęcony jest wyłącznie pompkom skroplin francuskiego producenta. Bardzo wiele osób trafiających na tę stronę uważa ją za wyłączne przedstawicielstwo producenta w Polsce. A wcale tak nie jest :)

Strona internetowa przedstawiciela producenta rekuperatorów AERIS

 

Kolejna strona naszego Klienta - tym razem www.rekuperatory-poznan.pl. Serwis z porządną dawką informacji na temat rekuperacji wraz ze sklepem internetowym. Wysoka pozycja w Google oraz mocny wizerunek firmy to niewątpliwe zalety tego rozwiązania.

Strona internetowa przedstawiciela producenta pomp ciepła Toshiba Estia

I wreszcie kolejny serwis poświęcony pompom ciepła Toshiba Estia - www.toshiba-estia.com.pl Serwis już dawno zapracował sobie na wysoką pozycję, dzięki bardzo bogatej i niepowtarzalnej treści, dobrej domenie i regularnie uzupełnianym realizacjom.

UWAGA

Tak naprawdę to jeszcze nie wszystkie strony naszego Klienta. Łącznie jest ich 12 (czyt. dwanaście). Wybraliśmy tylko małą próbkę zrealizowanych serwisów.

Zalety takiego rozwiązania:

Ułatwienie dla odwiedzających

Klienci nie muszą przedzierać się przez wiele informacji i poszukiwać w gąszczu usług i produktów rozwiązania, które jest im potrzebne.

Pozytywny wizerunek firmy

Poświęcenie osobnej strony produktom danego producenta wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, która wyróżnia się na tle konkurencji. Bardzo często osoby odwiedzające taką stronę uważają firmę za oficjalne przedstawicielstwo czy też polski oddział producenta.

Wzmocnienie pozycjonowania

Serwis tematyczny i odpowiednio dobrana domena pomagają zwiększyć pozycję witryny w Google. Jeśli do tego będziesz dbać o regularne aktualizacje treści, pojawisz się w social media oraz utworzysz przekierowania na inne serwisy, wzmocni to Twoją pozycję.

Porządek w działaniach marketingowych

Podział na poszczególne serwisy sprawdza się w działaniach reklamowych – linki sponsorowane czy inne formy reklamy łatwiej przyporządkować oraz zweryfikować skuteczność działań na podstawie analizy statystyk np. Google Analytics

Warto przemyśleć posiadanie kilku serwisów internetowych – najlepiej zacząć od przyjrzenia się działalności własnej firmy. Jakie usługi i produkty sprzedajesz? Czy są zróżnicowane czy też wszystkie skierowane są do jednego rodzaju klienta? A może jesteś dystrybutorem marki, którą chcesz rozwijać na polskim rynku?

Ilość i struktura serwisów internetowych powinna odzwierciedlać działalność Twojego biznesu i uwzględniać Twoje plany. Nie warto działać pochopnie i dla każdego produktu tworzyć oddzielnej strony. Ale – przemyślane działanie na pewno przyniesie zwrot z inwestycji.