Od czego zacząć?

Jeśli masz pomysł na stronę i chcesz go zrealizować – u nas bądź gdziekolwiek – przeczytaj kilka punktów, które ułatwią Tobie przygotowanie się do tematu oraz współpracę z wykonawcą strony:

  1. Przemyśl swój pomysł wszerz i wzdłuż – odpowiedz sobie na kilka pytań np. po co Ci w ogóle ta strona? Czy chcesz poprzez nią pozyskiwać klientów czy też ma być potwierdzeniem Twojej wiarygodności dla kontrahentów? Postaraj się zdefiniować odbiorcę witryny.
  2. Obejrzyj dokładnie konkurencję – nie po to, by kopiować z niej pomysły. Wczuj się w potencjalnego klienta danej firmy, przetestuj stronę na sobie. Czy łatwo było znaleźć poszukiwane informacje? Co Cię zachęciło? A co było nie tak? Dzięki takiej wycieczce będziesz miał chociażby nikłe wyobrażenie tego, jak Twoja strona powinna działać. Najlepiej uczyć się na błędach. Cudzych :)
  3. Jakie informacje mają się znaleźć i jak mają być rozmieszczone na stronie? Najlepiej weź ołówek, kartkę i staraj się naszkicować własną wizję. Oczywiście, rozmieszczenie informacji to nasza „działka", ale idealnie jest, gdy klient wie, czego chce lub przynajmniej, w którym kierunku zmierzać.
  4. Kolorystyka – masz preferencje? Wolisz stronę na białym tle? Czy muszą być na niej określone motywy kolorystyczne?
  5. Sprawdź, jakimi materiałami dysponujesz. Czy masz w swoich zasobach zdjęcia, które nadają się na stronę? Może skontaktuj się z ewentualnym dostawcą czy kontrahentem, by omówić kwestię udostępniania materiałów.

To tylko 5 punktów. Niewiele. Ale warto poświęcić im chwilę, po to, by dobrze zacząć proces tworzenia strony internetowej.

Jeśli sam będziesz wiedział, czego chcesz, łatwiej będzie Ci przekazać swoją wizję i przedstawić konkretne wymagania bądź pomysły. Poza tym są to pytania, które na pewno Ci zadamy :)