Responsywny,

czyli jaki?

przewiń w dół

Responsywny design (responsive web design) - na pierwszy rzut oka brzmi kosmicznie. Oznacza stronę internetową, która dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana.

DLACZEGO RESPONSYWNY DESIGN JEST KONIECZNOŚCIĄ?

Minęły czasy, kiedy strony internetowe oglądało się tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach. Ilość urządzeń mobilnych, tabletów i smartfonów jest coraz większa. Niedawny raport „Digital, Social & Mobile in 2016” podaje, że w Polsce jest 17,6 milionów aktywnych internautów mobilnych (w 2015 roku liczba ta wynosiła 15,7 milionów). Powszechnym zjawiskiem jest multiscreening, czyli odwiedzanie tej samej witryny na różnych urządzeniach. Stojąc w korku wchodzimy na stronę sklepu za pomocą "komórki", po czym wieczorem w domu dokonujemy zakupu siedząc na kanapie z tabletem na kolanach.

Statystyki naszych klientów potwierdzają, że coraz więcej osób odwiedza ich strony korzystając z komórek lub tabletów. Oto przykład jednego ze sklepów internetowych, w którym w 2017 roku liczba wejść z telefonów komórkowych znacznie przekroczyła wejścia z desktopów:

statystyki google - mobile, desktop, tablet

Pewnie sam wiesz, że oglądanie zwykłej strony internetowej w telefonie komórkowym jest trudne - mikroskopijna czcionka, trudna nawigacja. Responsywna, czyli elastyczna strona dopasowuje się do ekranu nie przyjmując miniaturowych rozmiarów. Bez problemu możesz ją przejrzeć na tzw. komórce, a nawet zrobić zakupy w sklepie internetowym.

Zalety responsywnej strony:

  • jesteś na czasie - póki co, na polskim rynku mało jest stron responsywnych. Jeśli na taką się zdecydujesz, jest duża szansa, że mocno wyprzedzisz swoją konkurencję, zwłaszcza, że Google Ci w tym pomoże
  • ułatwione oglądanie - klienci nie uciekną z Twojej strony zmęczeni wpatrywaniem się w maleńkie literki
  • potencjalnie większa liczba odwiedzin - jeśli Twoja strona jest responsywna, klient może na nią zajrzeć w każdej chwili - np. korzystając z telefonu komórkowego stojąc w korku lub z tabletu w czasie podróży pociągiem
  • oszczędności dla Ciebie - nie musisz inwestować dodatkowo w kosztowną wersje mobilną ani w specjalne aplikacje

Google popiera responsywność

Responsywne strony i sklepy internetowe będą wyświetlać się na wyższych pozycjach wyszukiwarki Google niż te niedostosowane do urządzeń mobilnych. Jeśli ktoś do tej pory był sceptyczny, traktując responsywność jako trend, teraz już chyba nie ma żadnych argumentów przeciw.

Twoi klienci docenią:

  • wygodne zakupy
  • duże zdjęcia
  • wyraźne opisy
widok responsywny sklepu
widok responsywny galerii zdjęć
widok responsywny strony internetowej

Jak my to robimy?

Z tworzeniem stron responsywnych jest jak z chodzeniem po linie - trzeba zachować równowagę. W wersji na desktop można poszaleć z zawartością serwisu - zamieścić zdjęcia, grafiki, obszerne opisy i dodatkowe elementy wizualne. Wersja na komórkę musi być nie tyle efektowna, co efektywna. Zbyt duża ilość zawartości może długo się wczytywać i zachęcać odwiedzających do ucieczki ze strony. W projektowaniu stron responsywnych nie chodzi o to, by całą zawartość serwisu w wersji desktop upchnąć w wersję mobile. Pracujemy na takich narzędziach, które pozwalają na dostosowanie wersji serwisu pod tablet czy komórkę. Zdjęcia czy teksty, które pojawiają się w wersji na komputer nie muszą pojawiać się na urządzeniach mobilnych. 

projekt responsywnej strony
projektowanie na mobile

Potrzebujesz responsywnej strony lub sklepu internetowego?

Zgłoś się do nas - wykonujemy tylko responsywne serwisy internetowe. Przykłady naszych realizacji są przedstawione i dokładnie opisane w portfolio. Zachęcamy też, by strony oznaczone jako responsywne otworzyć na telefonie komórkowym albo nawet na zwykłym komputerze i pobawić się wielkością ekranu. Nasza strona też jest responsywna. A może właśnie teraz oglądasz ją na komórce?